گاف تازه‌ی شبکه یک در تیتراژ سریال پدرخوانده

نمی‌دونم سریال پدرخوانده رو که شبکه یک این روزها می‌ذاره رو می‌بینین یا نه، اما من واسه این‌که ببینم تاریخ تا کجا جعل میشه یه چند قسمت رو نگاه کردم. صرف‌نظر از اشکالات اساسی در داستان و روایت تاریخی زمان، گریم‌های نابجا که هیچ شخصیتی رو شبیه اون‌چه در ذهن ماهاست نشون نمی‌ده، امشب و در قسمت سوم‌اش یک سوتی عظیم وجودداشت. کارگردان این سریال

pedar-khandeh.jpg

محمدرضا ورزی همون کارگردان فیلم ابراهیم خلیل‌الله ست که توی اون فیلم هم چند اشتباه داشت از جمله این‌که اصلا یادش رفت بگه ابراهیم یه همسر دیگه‌ای به اسم ساره داشت و از اون صاحب پسری شد به نام اسحاق و او پدر قوم بنی‌اسراییل بود. بگذریم. تو این سریال اخیر که فقط سه قسمت‌اش پخش شده چندتا اشتباه فاحش بود، یکی اش ان‌که تو دربار داره ماجرای ازدواج ثریا با محمدرضا رو نشون می‌ده، از طرفی هم‌زمان شده با روزهای بعد ماجرای ملی‌شدن نفت و نخست‌وزیری‌ی مصدق و قیام مردم تهران. این دوتا فکر کنم یه ۲ – ۳ سالی با هم فاصله داشتن. راستی مشاورتاریخی این پروژه هم عبدالله شهبازی‌یه که مورخ چیره‌دستیست،

اما اون چیزی که الان می‌خوام بگم اینه که تا امشب ناگهان در تیتراژ پایانی آهنگ معروف یار دبستانی پخش‌شد، حال آن‌که در دو قسمت گذشته ترانه‌ی تیتراژ چیز دیگری بود به آهنگسازی امین مهاجری و خوانندگی یه نفر دیگه(فکرکنم امیربهرام کاویان پور !،) ولی امشب بدون تغییر در متن تیتراژ (یعنی حفظ نام آهنگساز و خواننده) ترانه‌ی ماندگار یار دبستانی روگذاشت که هم به‌عنوان سمبل یک جریان خاص به‌کارمی‌ره هم خیلی‌ها باهاش خاطره دارن ونماد اعتراض بوده. این آهنگ خود زمانی تیتراژ فیلم از فریاد تا ترور بود.
این‌که شبکه یک با چه هدفی این کارو می‌کنه و چه نیتی پشتش خوابیده معلوم نیست. شاید یه جورایی دنبال بیننده می‌گرده یا می‌خواد حقانیت خودشو ثابت کنه. به نظر من که سریال ضعیفیه به نظر شما چطور؟

می‌توانید این‌ها را هم بخونید:
دسته گل میلیاردی تلویزیون به مناسبت دهه فجر
گزارش پشت صحنه مجموعه پدرخوانده>

یک دیدگاه

  1. برخلاف صحبت شما گریم ها بسیار شبیه بودند همچنین در خصوص ماجرای ازدواج با ثریا و ملی شدن نفت ترتیب تاریخی بسیار دقیق است و این سریال پشت سر هم این وقایع را بیان می کند در موسیقی تیتراژ نیز موسیقی های مختلفی را در قسمت های مختلف پخش می کرد که کاملا” عادی بود و به دستور کارگردان نه شبکه اول روند تاریخی هم درست و مطبق بر گزارشات شاپور ریپورتر بوده است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.